Lennénk-e vendégek a saját szalonunkban?

Lennénk-e vendégek a saját szalonunkban?

Szépségszalon. A beszédes, képszerű főnév azonnal asszociációkat ébreszt az emberben. Aki a szót hallja, egyfelől egy olyan intézményre gondol, ahol megszépülhet, ahol szépészeti szolgáltatásokat vehet igénybe. Másfelől azonban a kifejezéshez önkéntelenül társul benne egy másik képzet is: egy olyan hely képzete, amely már önmagában is szép: szemet gyönyörködtető és szívet melengető. Így van ez minden szalonban, ahol a vendégnek igyekeznek
azt adni, amire a lelke mélyén vágyik…

Amikor a vendég belép egy esztétikai szalonba, olyan térben találja magát, ahol azonnal megjelenik számára egy jól érzékelhető szépségfelfogás. A dekoráció, a téralakítás, a hely egész szelleme sugároz valami nehezen defi niálható, de tisztán érzékelhető elképzelést arról, mi is a szépség fogalma az adott intézményben. Egy jól működő, színvonalas szalonban már a legrövidebb ott tartózkodás után is kialakul az az érzésünk, hogy a helyszín, valamint a személyzet megjelenése és viselkedése keltette benyomás egy egységes és határozott koncepciót alkot. A vendégekkel való bánásmód, a szolgáltatások minősége, a kommunikáció és minden más tényező is szervesen illeszkedik ebbe a koncepcióba, amelynek hátterében valójában egyetlen személy áll: a cég vezetője. A szalon stílusa, egész megjelenése és atmoszférája attól függ, milyen elképzelése van a szépségről annak a személynek, aki a saját képére formálta, formálja vállalkozását. A jó vezető arról ismerszik meg, hogy a vendégek szemével képes látni a szalonját, és bele tudja képzelni magát ügyfelei helyzetébe. Ez a nyitottság és az önkritika szüntelen gyakorlása alapvetően fontos ahhoz, hogy egy kozmetikai szalon fejlesztései előremutatóak legyenek, működése pedig üzletileg rentábilis maradhasson.

A SIKER TITKAI

A jövő mindig azoké, akik nem csak talpon maradni akarnak, hanem arra törekszenek, hogy egyre jobban és jobban működjenek, saját munkájukban folyamatosan keresik a fejlődés lehetőségeit, és igyekeznek feltérképezni minden olyan tényezőt, amely a hatékony és kiváló színvonalú munkavégzésnek akadálya lehet. A sikerhez rengeteg energiára van szükség, belső motivációra, amire mindenki szert tehet, ha a tevékenység, amit végez, igazán érdekli, és nem csak mindennapi kötelességének, de szívügyének érzi. Folyamatosan tökéletesedni csak úgy lehet, ha erre megvan az emberben az igény, a nyitottság, az eltökéltség. Az esztétikai szakmában, szerencsére, általában olyan emberek dolgoznak, akik szeretik, amit csinálnak. Kozmetikus az esetek legnagyobb többségében nem kényszerből, hanem „szerelemből” lesz valaki, azért, mert elhivatottságot, tehetséget, kedvet érez magában mások ápolásához, a másik ember megjelenésének és közérzetének javításához. Ez a kedv, ez a hivatástudat, ez a motiváció kiváló alapja lehet a színvonalas és kitartó munkának, a fejlődési lehetőségek szüntelen keresésének. A sikerhez, persze, szerencse is kell, de ne feledjük, hogy a szerencséjét általában csak az képes felismerni és a benne rejlő lehetőségeket megragadni, aki erejét nem kímélve hajlandó dolgozni céljai eléréséért. A célt pedig valójában csak kitűzni lehet. Hiszen amint célba ér az ember, amint elérte, amire vágyott, azonnal megérti, hogy nem az út végén áll, hanem mindennek a kapujában: most kezdődik csak az igazi feladat, most várnak csak rá az igazi kihívások. Hosszú távra tervezni egy életpályát úgy lehet, ha az ember minden körülmények között etikus marad, s ha munkájában nem a haszonszerzés, a meggazdagodás vágya jelenti számára a motivációt. Miközben az ember egy szakmai életutat bejár, minden egyes napon azért dolgozik, aki holnap majd lenni szeretne. Akiben ott munkál a vágy, hogy szüntelenül felülmúlja önmagát, aki ügyfeleinek mindig a legjobbat, a legtöbbet szeretné adni, ami csak telik tőle, az előbb-utóbb eredményes lesz a munkaterületén. Az igazi siker arra vár, aki pontosan tudja, hogy vendégei azért járnak hozzá, mert örömre, belső harmóniára, kiegyensúlyozottságra, nyugalomra vágynak. Szépek szeretnének lenni, de nem csak az arc vagy a test szépségét keresik, hanem az embernek azt a külső és belső egyensúlyi állapotát, valamennyi aspektusának harmóniáját, amely a szépség magasabb ideája. Egy színvonalas kozmetikai szalonban mindent ez a szellem hat át. A kezelési kínálat összeállításánál is arra a kérdésre kell keresni a választ, vajon megfelelőek-e a szalon szolgáltatásai ahhoz, hogy fizikailag és pszichikailag is közelebb juttassák a vendégeket a vágyott harmóniához. A mindennapi munka értékét is az szabja meg, sikerült-e enyhülést adni a hozzánk fordulók panaszaira, megoldást találni testi és lelki problémáikra, melegséget, megnyugvást nyújtani számukra mindennapi nehézségeik között. Egy hivatását magas színvonalon betöltő hely atmoszféráját ez az igyekezet, ez a szellemiség hatja át, s érezhetővé válik, hogy itt minden részlet kidolgozását egyetlen központi gondolat vezérelte: a létező legjobbat akarják nyújtani a vendégeknek. Aki szakemberként arra törekszik, hogy szalonja a legjobbak egyike legyen, annak meg kell tanulnia a vendégek szemével látni. A munkába megérkezve lépjen be úgy az ajtón, mintha ügyfélként érkezne, és először lépné át ezt a küszöböt. Mit lát itt? Milyen benyomások érik? Van-e tökéletes rend és tisztaság? A recepción kedves és szívélyes arcok fogadják-e, s ha várnia kell néhány percet, kényelmesen és otthonosan érzi-e magát az erre a célra rendelt térben? Megkínálják-e egy frissítő itallal, szólnak- e egy-két kedves szót hozzá? A fogadóhelyiségben jövő-menő munkatársak viselkedése és öltözéke azt a nyugalmat és harmóniát fejezi-e ki, aminek a vágya ide vezette őt? A kis füzet, amelyben a kezelések kínálatát áttekintheti, ablak-e, amelyen keresztül bepillanthat a derű és a béke világába, amit itt megtalálni remél? Mi jut eszébe a berendezési tárgyakról, a bútorokról, a falakon elhelyezett képekről, a megvásárolható termékek elhelyezéséről, ha friss szemmel nézi mindezt, úgy, mintha ma járna először ezen a helyen? És milyen érzés tölti el, ha beül egy-egy kezelőszékbe, vagy a masszázságyon fekszik, ahol a vendégei szoktak, miközben ő a kezelést végzi? Kellemesek, megnyugtatóak-e a kabinban a színek, a fények, alkalmas-e az atmoszféra az ellazulásra, arra, hogy az ember átadhassa magát egy másik ember gondoskodásának, és segítségével visszataláljon saját belső harmóniájához? És alkalmassá teszi-e a munkatársakat szaktudásuk és személyiségük erre az összetett feladatra? Megannyi fontos kérdés, amelyekre önkritikusan, őszintén és kifogások keresése nélkül kell válaszolni. A szépítgetés nélküli, objektív helyzetelemzés és az önkritika minden fejlődés kiindulópontja. Innen tehetjük meg az első lépéseket a tökéletesedés felé. Az ehhez szükséges látásmód lényege pedig az empátia, a képesség arra, hogy mások szemével is tudjunk látni. Saját fejlődésünk érdekében időnként nézzük magunkra úgy, ahogyan mások látnak bennünket, s akkor kozmetikusként is azt a minőséget nyújtjuk majd vendégeinknek, amit – ha saját szalonunkba vendégként lépnénk be – mi magunk is várnánk, szívesen fogadnánk.

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 28 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*