Fogyasztó kezelések férfi vendégeknek

Fogyasztó kezelések férfi vendégeknek

Mit tehetnek azok a férfiak, akiknek nincs idejük hetente kétszer- háromszor edzőterembe járni, és életmódjuk nem alkalmas arra sem, hogy következetes, szigorú diétát tartsanak? Az ő megjelenésükön is sokat javíthat néhány speciális technika és a testet karban tartó masszázs. Lássunk néhány módszert, amelyekkel jó megjelenéshez segíthetjük hozzá férfi vedégeinket!

A férfiak számára a súlyfeleslegtől való megszabadulás célja nem a karcsúság. A férfi , ha úgy dönt, hogy alakján változtatni akar, akkor mindenekelőtt izmosabbnak, férfiasabbnak, szikárabbnak, szálkásabbnak szeretne látszani. Feszülő izmokra, jó erőnlétre vágyik, arra, hogy ereje teljében érezhesse magát, és kiváló fizikai kondíciója életének minden területén éreztesse hatását. A cél elérése azonban sokszor olyan reménytelenül távolinak tűnik… A férfiak számára is jól jön a szakértő segítség, valaki, aki végigkíséri őket ezen a látszólag nehéz úton, és tapasztalatával garantálni tudja, hogy az erőfeszítések nem
lesznek hiábavalóak. A fogyni vágyó férfiakkal a kozmetikusnak szerencsére könnyű dolga van. A férfiak elhatározása ugyanis általában sokkal szilárdabb, minta nőké. Egy súlyfeleslegétől megszabadulni vágyó férfi nem keresi a kiskapukat és a könnyítő megoldásokat, hanem következetesen végigcsinálja a választott programot. A kozmetikusnak azonban tudnia kell: legyen férfi vendége bármilyen elszánt és harcra kész a plusz kilóival szemben, a siker érdekében az ő alakformáló kúrájába is be kell illeszteni bizonyos kényeztető, lazító elemeket.

A FÉRFI NEM KOZMETIKUST, HANEM TRÉNERT AKAR

Ha egy férfi fogyasztó-alakformáló programjáról van szó, a kozmetikus legjobb, ha azonnal elfelejti, mi is az ő eredeti hivatása, és az első pillanattól úgy viselkedik vendégével, mint egy személyi edző. A férfiaknak ugyanis nem kozmetikusra van szükségük, hanem egy olyan hozzáértő trénerre, aki levezényeli és sikerre viszi a „Hogyan szabaduljak meg felesleges kilóimtól?” elnevezésű projektet. Aki férfi vendégekkel dolgozik, egy pillanatra sem tévesztheti szem elől, hogy csakis az egyszerűen kivitelezhető és azonnali eredményeket garantáló megoldások jöhetnek szóba. Az a férfi , aki olyan elfoglalt, hogy a betűk szinte kifolynak a naptárából, nem fog bonyolult praktikák kivitelezésével bajlódni, még akkor sem, ha valóban elhatározta, hogy változtat a megjelenésén.

Fogyni csak stresszmentesen szabad!
Minden eredményes alakformálás első számú alapkövetelménye, hogy a választott program olyan, kisebb horderejű életmódbeli változtatások optimális kombinációja legyen, amely egészségügyi szempontból nem terheli meg a szervezetet, és nem borítja fel alapvetően a fogyni vágyó személy kialakult életvitelét. Minden alakformáló kúrát kezdjünk azzal, hogy ellátjuk vendégünket néhány jó tanáccsal, mutatunk neki egy-két könnyen kivitelezhető technikát, amelyekkel áthidalhatóak az olykor-olykor elkerülhetetlen nehézségek. Mert az eredményért, persze, a fogyás terén is tenni kell, a siker itt sem jön magától. Nagyon egyszerű dolgokról van szó. Itt van például a levendula illóolaja, ami szinte azonnal csillapítja a fogyókúra alatt időnként jelentkező idegi feszültségeket. Ha valaki ideges, streszszes, elég, ha egy egészen keveset cseppent belőle egy textilzsebkendőre vagy egy egyszerű vászondarabra, és egy-két percen keresztül jó mélyen belélegzi az illatát. Szinte biztosra vehető, hogy vendégünk ennek az ötletnek a hallatán arra hivatkozik majd, neki nincs ideje illóolajak meg kendők után futkosni… Úgyhogy ezekből a kellékekből legjobb, ha mi magunk is tartunk készenlétben a szalonunkban, hogy rögtön kéznél legyen, amikor a jó tanács szóba kerül. Az eredményes fogyáshoz – bármilyen meglepő is – alapvetően fontos a megfelelő menynyiségű alvás. Nem szokták tudni, de egyetlen, alvással töltött óra alatt a szervezet 75 kalóriát éget el. A fogyókúra ideje alatt napi 8-9 órát ajánlott aludni, hogy a fogyással járó energiavesztést és idegi megterhelést a szervezet könnyen és jól viselje. Az éjszakai pihenés hiánya ugyanis nappal a koncentráció csökkenését, fáradtságot, kimerültséget, az energiaszint visszaesését, türelmetlenséget, ingerlékenységet okoz. Emiatt aztán egyesek – nyugalmuk és teljesítőképességük visszanyerése érdekében – inkább abbahagyják az alakformáló kúrát, pedig elég lenne, ha csak odafigyelnének az alvásukra. Javasoljuk vendégünknek, hogy este, lefekvés előtt igyon meg egy csésze golgotavirág vagy macskagyökér teát. Ezek nyugtató, feszültségoldó hatásuknak köszönhetően segítik a zavartalan és pihentető alvást. Álmatlanság ellen egyébként jó ellenszernek szokott bizonyulni a talpmasszázs is. Ha ezt egy fogyasztó hatású teljestest pakolással kombináljuk, akkor két legyet üthetünk egy csapásra, és még időt is spórolunk. A lábfej masszázsát kezdjük azzal, hogy egyenként meghúzzuk, nyújtjuk a lábujjakat. Ezek a mozdulatok a lábujjakkal közvetlen kapcsolatban álló agy és tarkó ellazítására szolgálnak. Ezután nyomkodó és gyúró mozdulatokkal alaposan masszírozzuk át a talp és a boka teljes felületét, figyelve arra, hogy a lábfej hőmérséklete a masszázs alatt végig kellemesen meleg maradjon.

Sport és testmozgás
A fogyasztó masszázsok hatékonyságát nagyon jól kiegészíti, és szinte azonnali, látványos eredményekhez segít néhány speciális tornagyakorlat. Mint tudjuk, a férfiaknál a legritkább esetben alakul ki cellulit. Bőrük jóval vastagabb, erősebb, mint a nőké, és nem hajlamos a vízvisszatartásra. Kiegyensúlyozott étrend mellett, valamint a nőknél is alkalmazott fogyasztó kezelések segítségével a férfiaknál kétszer gyorsabban indul meg a súlycsökkenés. Náluk a fogyás egész folyamata jóval látványosabb és problémamentesebb, mint a nőknél.
Gyakorlatok a férfi test karbantartására
A alsó- és felsőtest férfias arányainak eléréséhez javasoljunk vendégünknek néhány egyszerű, de nagyon hatásos gyakorlatot.
A felsőtest megformálása
A test felső részének kidolgozottsága talán a leglényegesebb a férfias arányok szempontjából. A felsőtest izmtónusának megtartásához vagy visszaszerzéséhez kétféle mozgás elengedhetetlen, amelyeket legalább két-háromnaponta ajánlatos elvégezni. Az alábbi gyakorlatokat írjuk elő vendégünknek az alakformáló kúra idejére:
• Álljon egyenes háttal, kis terpeszben, úgy, hogy a lábak vállszélességben legyenek. Karjait kulcsolja össze a tarkója mögött, és forduljon először az egyik, majd a másik oldalra. Húszas szériánként végezze a gyakorlatot, egymás után legalább háromszor, gyors ütemben.
• Rögtön ezután következzen három gyors széria fekvőtámasz, mindenkinek a kondíciója szerinti (de hétről hétre egyre növekvő) darabszámmal.
A farizom kidolgozása
Az alsótest izmainak jó kondíciójához hetente legalább kétszer, de inkább háromszor érdemes vendégünknek elvégeznie a következő gyakorlatot:
• Feküdjön a földön az oldalára, fejét támaszsza meg a karjával, hátát a fallal. Mindkét lábát hajlítsa be 90°-ban. A földön fekvő lábának talpát illessze a falhoz, a másik szabadon mozogjon a levegőben. A két bokájára helyezzen fel egy gumiszalagot, és lassan nyissa és zárja a lábakat nyolcszor egymás után. Ebből a gyakorlatból mindkét oldalon legalább három sorozatot végezzen. A mozdulatok lassúak és alaposak legyenek, hogy minden izmot jól megmozgassanak. Ezeken a speciális gyakorlatokon túlmenően is nagyon fontos a mozgás. Minden fizikai aktivitás segíti a súlycsökkenést, ezért fogyni vágyó vendégünknek javasoljuk, hogy sportoljon, sétáljon, mozogjon, amennyit csak tud. Válasszon olyan mozgásformát, ami kedvére való, hogy a sport ne kötelesség, hanem örömforrás legyen számára! Nem árt, ha tisztában van vele, melyik sporttal mennyi kalóriát égethet el:
• Egy óra tenisz: 495 kalória. A tenisztől ráadásul izmosodik a váll és a kar, az egész felsőtest tónusosabbá válik.
• Egy óra kerékpározás: 695 kalória. A biciklizéstől erősödik a vádli, a comb és a fenék izomzata. De fontos tudni, hogy a zsírégetés csak kb. 45 percnyi intenzív tekerés után indul be.
• Futás: 800 kalória. Ez a zsírégetés és szálkásítás egyik legjobb módszere. A kalóriák szempontjából lényegtelen, hogy hol fut az ember. Ha azonban nem edzőteremben, hanem inkább a szabadban fut valaki, akkor nemcsak zsírt éget, de friss oxigénhez is juttatja a szervezetét. Ne feledjük: futás közben endorfin termelődik, ami a jókedvet és örömérzetet okoz.

A LEGHATÁSOSABB FOGYASZTÓ MASSZÁZSOK

A legtöbb férfi ügyfélnek általában a hasi súlyfelesleg okozza a problémát. A has elülső oldalán, tehát középtájon, illetve a két oldalon felrakódó zsírpárnáktól szeretnének megszabadulni az erősebbik nem tagjai. A férfiak – a nők többségével ellentétben – nem fenékre, combra, hanem hasra híznak, és az évek múlásával sokan pocakosodnak. Bizonyos masszázsfajták kifejezetten alkalmasak a bőr alatti, kötött zsírraktárok felszabadítására. A megfelelő masszázzsal elérhető eredmények nemcsak látványosak, de tartósak is, különösen akkor, ha a vendég követi a masszőr tanácsait, és együttműködőnek bizonyul a kúra teljes időtartama alatt. Egy hatásos fogyasztókezeléshez kb. tíz alkalommal kell számolnunk. A kúra végeztével fenntartó kezelésként még további három alkalom javasolt. A heti két találkozás optimális ritmust jelent. Rögtön a kúra kezdetén akár egy hónapra előre is megállapodhatunk vendégünkkel a kezelések időpontjában. Ez a férfi ak esetében általában jól működik, náluk ugyanis tényleg csak a legritkább esetben fordul elő, hogy lemondanák az előre megbeszélt találkozót.

Relaxáló masszázs
A legjobb eredményt az alakformáló masszázzsal akkor érhetjük el, ha a kezelést egy relaxáló hatású szakasszal vezetjük be. Kezdhetünk például egy fél órás testradírozással, majd ezt követheti egy egy órás drénező és relaxáló masszázs. A masszázshoz használjunk zsályavagy levendulaolajat. Munka közben keressük meg a test legfeszültebb zónáit, és lazítsuk ki az izomgörcsöket. Fordítsunk nagy figyelmet a tarkó, a hát, a csuklyásizom és az ágyékcsigolyák tájékára, mert ezek azok a területek, amelyek a férfiaknál általában problémák forrásai lehetnek. A hátat masszírozzuk húsz percen át a shiatsu techikáját alkalmazva, így minden idegvégződést megdolgozhatunk. A mozdulatok erőssége és gyorsasága határozza meg, hogy a masszázs nyugtató, vagy inkább stimuláló hatást fejt ki. A toxikus anyagokat a nyirokrendszer már a masszázs ideje alatt megkezdi elszállítani és kiüríteni a szervezetből.

Revitalizáló masszázs
A keringés és a salakanyagok elszállításának beindítására, azaz a fogyasztó program megfelelő előkészítésére szintén kiválóan alkalmas a revitalizáló masszázs, amely a shiatsu és a thai masszázs egyes elemeit ötvözi, és 45 percet vesz igénybe.

Az alábbiakban bemutatott masszázsok mindegyike egyenes út a sikerhez. Ezek a masszázsok kifejezetten férfiak kezelésére valók, mert a mozdulatok az erősebb, vastagabb férfi bőrhöz méretezetten erőteljesebbek és energikusabbak. A legjobb eredményt akkor érhetjük el, ha e masszázsok valamelyikét felváltva alkalmazzuk egy zsírbontó eljárással.

A digitopunktúra
A kínai orvoslás ismereteire támaszkodó eljárás az akupunktúra elvén alapul, de tű helyett az ujjak nyomásával éri el a megfelelő stimuláló hatást. A digitopunktúra segítségével könnyen megszabadul a szervezet működési zavaraitól, elmúlik a fáradtság, a nehézkesség. A szöveteket gazdagon át- meg átszövő nyirokerek keringése a módszer alkalmazásának hatására rövid idő alatt megélénkül, és megkezdődik a toxikus anyagok kiürítése a szervezetből.

Kókuszolajos masszázs
Egyes olajos masszázsok, így például a szűz kókuszolajjal végzett masszázs is, meglepően gyorsan képes hatni a bőr alatt felhalmozódott zsírtömegre, és megszabadítja vendégünket a hastájékon vagy a test más régióiban felrakódott zsírpárnáktól. A kókuszolaj nagy hatásfokának titka a kókusztejben található aktív hatóanyagokban van.
A kókuszolajos masszázs menete
Vigyük fel a szűz kókuszolajat vendégünk teljes testfelelületére, és először gyengéd, finom, később erősödő mozdulatokkal végezzük a masszázst a kezünkben tartott kókuszdió segítségével. A masszázshoz használt kókuszdió gömbölyded formája és teljesen simára csiszolt felülete nem irritálja a bőrt, semmilyen sérülést nem tud okozni, viszont nagyon hatékonyan dolgozza meg a zsírszöveteket. Az első néhány percben még a kókuszdió nélkül dolgozunk. A lábfejtől felfelé, a fej irányába haladva a teljes testfelületen körkörös, tonizáló mozdulatokat végzünk. Majd a kókuszdió segítségével folytatjuk a munkát: fokozatosan erősödő nyomógyúró mozdulatokkal dolgozzuk át az egész testet, és különösen a problémás régiókat, ahonnan a zsírpárnákat szeretnénk eltüntetni. A kókuszgyümölcs csontos héjának segítségével egy erőteljes tonizáló, modelláló masszázst végezhetünk, amely mélyen megdolgozza a bőr alatti rétegeket, összetöri a zsírsejteket, és felszabadítja a bennük felgyülemlett zsírokat. A kókuszolajos masszázs egyúttal a láb kitűnő drénező masszázsa is.

Energizáló kínai masszázs
Ez a masszázsfajta kiválóan alkalmas a különböző életfunkciók harmonizálására, és a szervezet mélyen tárolt energiáinak mozgósítására. A maszszázst főként nyomó és gyúró mozdulatokkal végzik, és nemcsak a test felszínét, de a mélyebb rétegeket is megdolgozzák. Ez utóbbi kicsit fájdalmas is lehet, viszont nagyon hatásos.

Nyirokdrenázs
A fogyás során szabaddá váló zsírok elszállításáról és a toxikus anyagok kiürítéséről a nyirokrendszernek kell gondoskodnia. Ezért a fogyasztó kezelések csak akkor lehetnek eredményesek, ha tartalmaznak a nyirokrendszer aktivitását támogató elemeket is. A drénező nyirokmasszázs a nyirokrendszer stimulálására lassú, de ritmusos pumpáló és nyomómozdulatokat alkalmaz.

A ZSÍRBONTÁS LEHETŐSÉGEI

A bőr alatt lerakódott zsír lebomlásához olyan módszerre van szükség, amely a zsírsejtek falát „összetöri”. A sejtekben tárolt zsír így juthat ki a szövetek közötti térbe, ahonnan a nyirokrendszer segítségével távozik. A zsírbontó kezelések közül az egyik leghatásosabb a következő eljárás: A kezelést kezdjük a napfonat tájékának enyhe masszázsával, majd pedig kérjük meg vendégünket, hogy egymás után többször is vegyen mély lélegzetet, és hosszan fújja ki tüdejéből a levegőt. Ezután következzen egy gőzfürdő, majd egy testradírozás, hogy a kitágult és szabaddá vált pórusokon keresztül mélyen be tudjon szívódni a bőrbe az az esszenciális olajak keverékével dúsított pakolás, amely fahéjat, zöldkávé kivonatot, cipruskivonatot, kakaókivonatot, tengeri algakivonatot, gyömbér- és zöldtea kivonatot tartalmaz. Vigyük fel a teljes testfelületre a magas hatóanyag-tartalmú pakolást, és fél óráig hagyjuk hatni. (Mélymeleg takaró alkalmazásával a hatás tovább fokozható.) A hatóidő alatt végezzünk talpmasszázst, majd következzen egy gyúró és mélyen simító mozdulatokkal operáló, modelláló masszázs. A pakoláshoz – ha rendelkezésünkre áll – használhatunk meleg termáliszapot és algákat is. A bőr feszességének helyreállítására a Holt-tengerből származó iszappal végzett pakolás a legalkalmasabb, amely után tonizáló, feszesítő hatású masszázst ajánlott végezni. A holt-tengeri iszap kivételesen gazdag mikrotápanyagokban és ásványi anyagokban, magnéziumban, kénben, kalciumban, vasban, rézben és mangánban. Ha olyan intézményben dolgozunk, ahol affúziós zuhany is a vendégek rendelkezésére áll, használjuk ki ezt a kiváló lehetőséget a zsírbontásra is! A masszázszuhany ugyanis nemcsak ellazít, és kellemes kikapcsolódást biztosít, hanem rendkívül erős modelláló-tonizáló hatással is van a bőrre, és segíti a bőr mélyén lerakódott zsírok lebontását. A férfiak általában különösen kedvelik a vizes szolgáltatásoknak ezt a fajtáját, ezért nem lesz nehéz rábeszélnünk őket, hogy a zuhany alatt szabaduljanak meg felesleges kilóiktól.

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 28 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*