Acai Berry – vélemények, ár, hol lehet megvásárolni, az eredeti, vagy megéri?

[Total: 0    Average: 0/5]

Acai bogyók a brazíliai “superfruit.” Ők őshonos az Amazonas vidékén, ahol ők egy vágott étel.

Ezek azonban nemrég szerzett népszerűsége világszerte és dicsérte, hogy különösen hasznos az egészségre és a jó közérzet.

Ez a sötét lila gyümölcsöt bizonnyal csomag sok táplálkozás, és talán még van némi egészségügyi előnyöket, köztük az 5 a cikkben leírt.

Mi AreAcai Berry?

Acai bogyók 1 hüvelykes (2,5 cm-es) kerek gyümölcsöt, hogy nőnek a acai pálma az esőerdők Közép- és Dél-Amerikában. Nekik van egy sötét lila bőr és sárga húsú körülvett nagy mag.

mert bennük gödrök, mint a sárgabarack és az olajbogyó, ők technikailag nem bogyó, hanem csonthéjas gyümölcs. Mindazonáltal ők nevükön bogyókat.

Az esőerdőt, Acai Berry gyakran kísérik ételeket.

Ahhoz, hogy úgy ehető, akkor áztatjuk, hogy tompítsa a kemény külső héjjal, majd pépesítjük, hogy egy sötét lila massza.

Van egy földes ízt, ami gyakran le, mint egy kereszt között szeder és édesített csokoládé.

FreshAcai Berry egy rövid eltarthatósága, és nem állnak kívül, ahol termesztik. Mint az export, adják el, mint egy fagyasztott gyümölcs püré, szárított por vagy préselt gyümölcslé.

Acai bogyók is néha ízesítésére használják élelmiszerek, beleértve a zselés bab és a fagylalt, míg a nem élelmiszer termékek, mint a testápoló krémek tartalmazhatnak acai olaj.

1. Ők tápanyagokban gazdag

Acai bogyók egyedülálló táplálkozási profilt egy gyümölcs, mint ők kissé magas zsír- és alacsony cukortartalmú.

100 gramm fagyasztott gyümölcs pép a következő táplálkozási bontás (1):

  • kalória: 70
  • Zsír: 5 gramm
  • telített zsír: 1,5 g
  • Carbs: 4 g
  • Cukor: 2 g
  • Fiber 2 g
  • A-vitamin: 15% -a az RDI
  • Kalcium: 2% a KFI

szerint egy venezuelai tanulmány, Acai Berry is tartalmaz néhány más nyomelemeket, beleértve a króm, cink, vas, réz, mangán, magnézium, kálium és foszfor (2).

De néhány acai legerősebb egészségügyi előnyök származnak növényi vegyületek.

A legjelentősebb az egyik ezek közül az antocianinok, amelyek giveAcai Berry mély bíbor szín, és úgy járnak, mint az antioxidánsok a szervezetben.

Itt megtalálja az antocianinok más kék, fekete és lila élelmiszerek, mint például a fekete bab és áfonya.

2. Ők Loaded antioxidánsok

Antioxidánsok azért fontosak, mert semlegesítik a káros szabad gyökök hatását az egész szervezetben.

Ha a szabad gyököket nem semlegesítjük antioxidánsok, ezek károsítják a sejteket, és vezet számos betegség, többek között a cukorbetegség, a rák és a szívbetegségek (3).

Acai bogyók van egy hihetetlenül nagy mennyiségű antioxidánst, szegély ki más antioxidáns gazdag gyümölcsök, mint a fekete áfonya és áfonya (4).

Az antioxidáns tartalma élelmiszerek mérése jellemzően egy antioxidánsok kapacitása (ORAC) pontszámot.

Abban az esetben, acai, 100 gramm fagyasztott rostpép ORAC a 15.405, míg az azonos mennyiségű fekete áfonya pontszáma 4,669 (4).

Ez az antioxidáns aktivitása között számos növényi vegyületek acai, beleértve antocianinok (5, 6).

2008-ban, a kutatók adott 12 éhgyomri önkéntesek acai pép, acai gyümölcslé, almaszósszal vagy egy ital semmiféle antioxidánst négy különböző időben, és teszteltük vérüket antioxidánsok (7).

Mind a acai cellulóz- és almaszósz felvetett résztvevők antioxidáns szintjét, ami azt jelenti, hogy az antioxidáns vegyületek acai jól szívódnak fel a belekben (7).

Azt is jelzi, hogy a Acai pép egy jobb forrása az antioxidánsok, mint a Acai gyümölcslé.

3. Ezek javíthatja koleszterinszint

Az állatkísérletek arra utalnak, hogy acai javíthatja koleszterinszintet csökkenti a teljes és az LDL-koleszterin (8, 9, 10).

És ez lehet, hogy lehetett volna egy hasonló hatása az emberi szervezetre.

A 2011 vizsgálat volt 10 túlsúlyos felnőttek esznek acai smoothie naponta kétszer egy hónapban. Összességében, ezek alacsonyabb volt a teljes és a „rossz” LDL-koleszterin, a vizsgálat végére (11).

Ugyanakkor voltak néhány hátránya, hogy ebben a vizsgálatban. Kicsi volt, nem volt kontroll csoport és kapta finanszírozás elsődleges szállítója acai.

Bár több kutatásra van szükség, akkor lehetséges, hogy a antociánok acai felelős lehet pozitív hatása a koleszterinszintet, mivel a tanulmány kapcsolódik ez a növényi vegyület javulást HDL és LDL koleszterin (12).

Ezen kívül, acai tartalmaz növényi szterinek, amelyek megakadályozzák a koleszterin attól, hogy szívódik fel a szervezetben (10).

4. Lehet, hogy a lehetséges rákellenes hatást

Bár senki élelmiszer egy mágikus pajzsot rák ellen, bizonyos élelmiszerek ismert, hogy hagyja abba a rákos sejtek kialakulását és terjedését.

Mindkét kémcső és állatkísérletek azt mutatták ezt a fajta rákellenes hatást in Acai (13, 14, 15, 16, 17).

Egerekben, acai cellulóz csökkentette az előfordulási vastagbélrák és a húgyhólyagrák (14, 15).

Ugyanakkor, egy második vizsgálatban egerekben találtuk, hogy ez nem volt hatása a gyomorrák (18).

A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a acai szerepe lehet a rák kezelésében a jövőben még további kutatásokra van szükség, beleértve az embert is.

5. Ezek növelhetné az agyműködést

A legtöbb növényi vegyületek acai is védik az agy a károsodástól, mint te kor (19).

Számos tanulmány kimutatta, ez a fajta védőhatást laboratóriumi patkányok (19, 20, 21, 22).

A antioxidánsok Acai káros hatásai ellen gyulladás és oxidáció agysejtek, ami negatívan befolyásolja a memóriát és a tanulási (21).

Az egyik vizsgálatban, acai is segített javítják a memóriát öregedő patkányokon (22).

Az egyik módja, amikor az agy egészséges maradjon a tisztítási sejtek, amelyek mérgezőek, vagy már nem működik, a folyamat néven ismert autofágia. Lehetővé teszi, hogy utat az új idegek alkotnak, kommunikáció javítása az agysejtek között.

Ahogy öregszünk, ez a folyamat sokkal kevésbé hatékonyan. Azonban, a laboratóriumi vizsgálatok, acai kivonat segített serkentik ezt a „housekeeping” választ agysejtek (23).

Lehetséges hátrányai toAcai Berry

Mivel acai egy egészséges, antioxidánsokban gazdag gyümölcs, nincs egy csomó hátránya, hogy eszik meg.

Ugyanakkor egy szót óvatosan, hogy ne túlbecsülni kapcsolatos egészségre vonatkozó állítások.

Amíg a kezdeti kutatások ígéretes, tanulmányok hatása az emberi egészségre már kicsi és szűkös.

Ezért fontos, hogy az egészségügyi állítások egy csipet sót.

Szintén tartsd észben, hogy ha veszel, mint egy előre feldolgozott cellulóz, ellenőrizze az összetevő címkét és győződjön meg róla, hogy nem rendelkezik hozzáadott összetevőket.

Néhány gyümölcspüré van egy nagyon nagy mennyiségű hozzáadott cukrot.

Hogyan enni Acai

Mivel freshAcai Berry egy rövid ideig eltartható, ők főleg exportálják, és széles körben elérhető három fő formája – pürék, porok és gyümölcslevek.

A gyümölcslé tele van antioxidánsokkal, de ez is a legmagasabb a cukor, és hiányzik belőle a rosttartalma. Bár, ha szűrjük, a lé tartalmazhat kevesebb antioxidánsokat (7).

A port szállítja a leginkább koncentrált mennyiségű tápanyagot, így rost és a zsír, valamint a növényi vegyületek.

Ennek ellenére, a pürét talán a legjobb módja annak, hogy élvezze az ízét ofAcai Berry.

Ahhoz, hogy egy Acai tálban, kevert édesített fagyasztott püré vízzel vagy tejjel, hogy kapcsolja be a turmix-szerű bázis feltétek.

Öntetek lehetnek szeletelt gyümölcsök vagy bogyók, pirított kókusz pehely, Mogyoróvajak, kakaómagbél vagy Chia mag.

Azt is, hogy egy tál használata Acai por. Blend a kedvenc turmix receptjét, majd a tetejét a kedvenc bővítményeket.

A lényeg

Köszönhetően a magas antioxidáns tartalma, Acai Berry sok potenciális egészségügyi előnyöket.

Ők megrakott hatalmas növényi vegyületek, amelyek antioxidánsként lehetnék és előnyöket az agy, a szív és az általános egészségi állapot.

Azt is szállít egészséges zsírok és rost, így általában az egészséges élelmiszer.

Élvezze acai egy smoothie vagy tálba, de vigyázz a hozzáadott cukor, amely gyakran megtalálható a gyümölcslevek és a fagyasztott püré.

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 118 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*